Aktualizováno: 28. 1. 2025
|
|
Párou do Peček 28.5.2016„Jede, jede mašinka, aneb dětská pouť v Pečkách“
Nejdříve jak byly naplánovány jízdy zvláštních vlaků? Ty byly rozvrženy do obou víkendových dní, avšak hlavním magnetem byly sobotní jízdy parního vlaku vedeného parní lokomotivou 464.008 „Bulík” po lokálce z Peček do Kouřimi. Ostatní jízdy motorových vlaků byly zajištěny spolkem „Posázavský Pacifik“, který přijel z Benešova se soupravou vedenou dvěma motorovými lokomotivami „Hektor“ T435.003 a T435.0509. Vozby sobotních čtyřech párů vlaků vypravených z Peček se měly střídavě zhostit motorová lokomotiva T435.003 „Hektor“ a parní lokomotiva 464.008 „Bulík”, přitom lokomotiva T435.003 měla vypomáhat na postrku obou párů parních vlaků. A jaká byla skutečnost? První ranní obrat vlaků Os 740/Os 741 z Peček do Plaňan proběhl bez problémů. Zvláštní vlak odvezla lokomotiva T435.003 „Hektor“, zatímco druhá lokomotiva T435.0509 zůstala v Pečkách a jezdila po bývalé vlečkové koleji. Mezitím měl z Prahy dojet zvláštní parní vlak vedený lokomotivou 464.008 „Bulík”, aby jako Os 10742 pokračoval z Peček do Kouřimi. Parní vlak však nikde a místo toho jsme se dozvěděli nemilou zprávu, že zvláštní vlak Os 10739 teprve vyjel z Prahy se zpožděním nějakých 100 minut. Operativně tak na druhý pár vlaků Os 10742/Os 10743 z Peček do Kouřimi odvezla stejná souprava motorového vlaku. O zážitek z jízdy parního vlaku jsme naštěstí nebyli nakonec připraveni. Třetí pár vlaků Os 10744/Os 10745 z Peček do Plaňan odvezla parní lokomotiva 464.008 „Bulík” sama a o vozbu čtvrtého páru vlaků Os 10746/Os 10747 z Peček do Kouřimi se podělily obě lokomotivy. Směrem do Kouřimi jela v čele zvláštního vlaku Os 10746 dieselová lokomotiva T435.003 „Hektor“ a při zpáteční jízdě parní lokomotiva 464.008 „Bulík”. Tím byly jízdy zvláštních vlaků pro sobotu téměř vyčerpány. Zbýval ještě odjezd parního vlaku Os 10748 v 19 z Peček do Prahy. Další odpolední čas původně plánovaný na návštěvu výstavy zhatilo počasí. Už jízdu posledního zvláštního vlaku Os 10747 z Kouřimi do Peček popoháněla od jihovýchodu blížící se fronta doprovázená blesky nad horizontem a povážlivými těžkými mraky. Do deseti minut po příjezdu vlaku do Peček se spustilo krupobití. Následoval plošný výpadek elektřiny, mobilního signálu a lokální záplavy. Sobotní podvečerní program akce tak „Jede, jede mašinka“ byl definitivně zpečetěn. Krátký reportík nabízí průřez jízdami zvláštních vlaků na lokálce z Peček do Kouřimi a něco málo doplněno z průjezdů pravidelných vlaků. Nemohou chybět záběry z oblíbeného místa u Vrbčan. S ohledem na změny v nasazení vozidel na dalších vlacích bylo nutné s volbou dalších míst improvizovat. Navíc trať v rovinatých úsecích byla už v tomto ročním období dost zarostlá a mnohá zajímavá místa tak byla nepoužitelná. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|